Organizacja eventu firmowego krok po kroku

Organizacja eventu firmowego krok po kroku

Organizacja eventu firmowego nie jest łatwym zadaniem. W jej trakcie należy bowiem wziąć pod uwagę cały szereg różnorodnych czynników, jak chociażby cel imprezy, grupę docelową czy program, który zainteresuje uczestników. Jeśli właśnie planujesz tego rodzaju przedsięwzięcie, koniecznie przeczytaj nasz artykuł, w którym – krok po kroku – poprowadzimy Cię przez jego kolejne etapy, aż do ostatecznego sukcesu.

Krok 1: Sprecyzuj cel imprezy!

Organizację eventu firmowego warto rozpocząć od sprecyzowania jego celu. Może być nim np.:

  • integracja pracowników,
  • nawiązanie nowych relacji biznesowych,
  • prezentacja nowych produktów,
  • budowanie wizerunku marki.

Sprecyzowanie celu to podstawowy warunek sukcesu przedsięwzięcia. To właśnie w oparciu o niego będzie bowiem tworzony harmonogram działań i plan eventu, co nie jest łatwym zdaniem. Jeśli więc interesuje Cię organizacja eventów w Krakowie, koniecznie sprawdź proponowaną stronę z ofertą profesjonalnej współpracy. To doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu zyskasz fachową pomoc i doradztwo na każdym etapie przedsięwzięcia, co w znacznej mierze zbuduje jego sukces.

Krok 2: Ustal charakter wydarzenia!

Kolejnym krokiem, który musisz podjąć w celu organizacji udanego eventu firmowego, będzie ustalenie jego charakteru. Takie wydarzenie może bowiem przybierać różne formy. Wśród tych najpopularniejszych wymienić można:

  • pikniki firmowe – przyjmujące postać imprez plenerowych, często o bardzo dużym zasięgu,
  • wyjazdy integracyjne – pozwalające pracownikom spotkać się w neutralnym środowisku, by budować dobre relacje,
  • imprezy integracyjne – zacieśniające więzi pomiędzy osobami, zatrudnionymi w danej firmie.

Sporą popularnością w ostatnich latach cieszą się również gry terenowe, wprowadzające do procesu integracji doskonałą zabawę i zdrową rywalizację. Poszukując inspiracji w tym zakresie, warto obejrzeć film ze strony https://www.youtube.com/watch?v=–eE3YMUiRg&ab_channel=adsystem, zawierający niezwykle interesujący wywiad z event managerką. W tym kontekście należy podkreślić jednak, że forma wydarzenia powinna odpowiadać grupie docelowej i jej oczekiwaniom.

Organizacja eventów w Krakowie

Krok 3: Pomyśl o grupie docelowej!

Tym samym dotarliśmy do grupy docelowej czyli osób, do których będzie adresowane wydarzenie. Spełnienie ich oczekiwań to kluczowy aspekt w przygotowywaniu eventu, zwłaszcza takiego, który ma budować pozytywny wizerunek firmy. Zrozumienie potrzeb uczestników pozwoli bowiem:

  • dopasować przebieg imprezy do ich zainteresowań,
  • wybrać charakter eventu,
  • zaplanować odpowiednie atrakcje.

Młodsi pracownicy mogą być nastawieni na bardziej dynamiczny przebieg wydarzenia, bardziej doświadczone osoby być może docenią wystąpienia motywacyjne czy warsztaty rozwojowe, partnerów w biznesie mogą zainteresować z kolei angażujące i interesujące panele tematyczne. Jak znaleźć kompromis? Kluczem do sukcesu może okazać się tutaj zróżnicowanie programu tak, by w przebieg wydarzenia zaangażować wszystkich jego uczestników.

Krok 4: Określ czas, miejsce i budżet!

Planując organizację eventu, musisz określić również jego czas i miejsce oraz budżet, który możesz przeznaczyć na jego realizację. Nie jest to jednak łatwe zadanie. Niezwykle cennym źródłem wsparcia może okazać się jednak książka „Przed imprezą nie ma próby generalnej”, przygotowana przez Polską Organizację Turystyczną. O tym, co zawiera takie wydanie, dowiesz się po kliknięciu w link https://www.pot.gov.pl/index.php?option=com_rubberdoc&view=doc&id=924&format=raw, który przeniesie Cię do dokumentu ze szczegółowym opisem pozycji. Warto w nią zainwestować, by nie popełnić organizacyjnej wpadki. Ta z kolei może sprowadzać się do niewłaściwego doboru charakteru imprezy do pory roku, wyboru miejsca, które nie odpowiada stylowi eventu czy w końcu problemów z wygospodarowaniem odpowiednich środków na zaplanowane działania.

 Cafe PR Agencja Eventowa Kraków

Krok 5: Stwórz atrakcyjny program!

Opracowanie atrakcyjnego programu wydarzenia to kolejny krok, którego nie należy pomijać w trakcie organizacji eventu. To właśnie dzięki niemu zapewnisz sobie bowiem odpowiednią frekwencję sprawiając jednocześnie, że uczestnicy będą chcieli pozostać na miejscu, aż do zakończenia spotkania. Zignorowanie tego etapu może doprowadzić do spadku zainteresowania i niewielkiego zaangażowania, co przełoży się na negatywny odbiór wydarzenia i zburzenie pozytywnego wizerunku firmy w oczach klientów, pracowników czy partnerów w biznesie.

Krok 6: Wypromuj wydarzenie!

Ostatnim krokiem będzie z kolei promocja eventu firmowego. Bez niej bowiem nikt nie dowie się o organizowanym wydarzeniu i nie zechce w nim uczestniczyć. Taka promocja może odbywać się:

  • za pośrednictwem mediów społecznościowych,
  • z wykorzystaniem newslettera,
  • przy wsparciu lokalnych mediów.

Promocja nie kończy się jednak wraz z zakończeniem eventu. Warto bowiem zaprezentować pamiątkowe zdjęcia czy nagrania z wydarzenia, co będzie stanowić doskonały dowód wyśmienitej zabawy oraz skuteczną formę promocji marki.

Dodaj komentarz